صفحه اصلی
قرارداد همکاری پژوهشکده علوم شناختی و مغز و دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی
  • 16273 بازدید
ایجاد رشته جدید زبان شناسی شناختی
 
طی تفاهم نامه ای فیمابین پژوهشکده علوم شناختی و مغز و  دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی، رشته جدیدی با عنوان زبان‌شناسی شناختی  ایجاد شد.
این تفاهم نامه در طی نشستی مورخ هجدهم اسفند ماه در محل پژوهشکده مطرح و امضا شد.  
در این نشست که با حضور  آقای دکتر حمیدرضا پوراعتماد ریاست پژوهشکده علوم شناختی و مغز و آقای دکتر احمد خاتمی ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی و اعضای هیات علمی دیگر برگزار شد، ویژگی ها و اهداف این رشته تازه تاسیس بیان شد.
آقای دکتر پور اعتماد ضمن بیان ظرفیت بسیار خوب دانشکده علوم انسانی برای تشکیل این رشته افزود از اهداف اصلی پژوهشکده علوم شناختی و مغز تسهیل میان‌رشته‌ای هاست. همان‌گونه که ابتدا رشته روانشناسی شناختی و سپس علوم اعصاب شناختی ایجاد شدند اکنون نیز فرصتی برای تاسیس رشته زبان‌شناسی شناختی فراهم شده است.
وی چشم انداز این رشته را روشن دانست و خاطرنشان کرد: با اراده همکاران و ظرفیت بالا و دانشکده ادبیات و علوم انسانی و پژوهشکده علوم شناختی و مغز رشته زبان شناسی شناختی از جمله موفق ترین رشته های این حوزه خواهد شد.
شایان ذکر است در این جلسه آقای دکتر محمدرضا بیگدلی معاون محترم آموزشی-آموزشی پژوهشکده علوم شناختی و آقای دکتر مهدی پورمحمد عضو هیئت علمی پژوهشکده و همچنین همکارانی از روابط عمومی حضور داشتند.
افزودن نظرات