این دوره با هدف توسعه دانش بنیادین و کاربردی در حوزه علوم شناختی و آموزش مهارتهای پژوهشی در زمینه روانشناسی شناختی طراحی شده است. علومشناختی، یکی از دانشهای نوین است که در کنار نانوتکنولوژی، فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی، مجموعهای از دانشهای همگرا که NBIC نام گرفتهاند را تشکیل میدهند. رویکرد شناختی مبتنی بر این باور است که انسان یک دستگاه ثابت یا وسیلهای منفعل در برابر رویدادهای بیرونی نیست؛ بلکه از طریق پردازش ذهنی، اطلاعات دریافتی از محیط را دستکاری میکند. روانشناسی شناختی با حفظ هویت میانرشتهای، قدم به قلمروهای جدید گذاشته و خدمات ارزشمندی را در حوزههایی نظیر تشخیص و درمان اختلالهای روانشناختی، آموزش و پرورش مبتنی بر شناخت و تحلیل مسائل اجتماعی بر مبنای تئوریهای شناختی و غیره ارائه میکند.